ROK 2015
Lubaczów: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA
Numer ogłoszenia: 348950 - 2015; data zamieszczenia: 21.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 327798 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 4, 37-600 Lubaczów, woj. podkarpackie, tel. 16 632 91 65, faks 16 632 90 45.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, na podstawie: a) art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 23 poz.1375), b) art. 18 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.), c) Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.) 2. Świadczeniobiorcami są mieszkańcy Miasta Lubaczowa. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych Część I : Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz 2 osób dorosłych w łącznym wymiarze 1.008 godzin rocznie. Część II: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz 20 dzieci w łącznym wymiarze 14.616 godzin rocznie. 4. Liczba godzin i osób objętych usługami, może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikację zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko cześć ww. godzin przedmiotu zamówienia będzie zrealizowana, w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. 5. Miejsce świadczenia usług: miasto Lubaczów, w miejscu zamieszkania osoby wymagającej pomocy, z wyłączeniem miejsca pobytu w placówce opiekuńczej, szpitalu lub innym ośrodku udzielających wsparcia społecznego. 6. Usługi mogą być świadczone u poszczególnych osób codziennie lub we wskazane dni tygodnia w różnym wymiarze godzin, nie więcej niż 3 godz. dziennie, w przedziale czasowym ustalonym w harmonogramie indywidualnie z każdym świadczeniobiorcą, w godz. 7:00 - 19:00. 7. Celem zapewnienia należytego świadczenia usług, Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres realizacji zamówienia do zatrudniania osób, w takim wymiarze czasu pracy, aby łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby obejmujące świadczenie pracy u wszystkich podmiotów, u których osoba jest zatrudniona - niezależnie od formy zatrudnienia, nie przekraczało 160 godzin miesięcznie lub aby indywidualny wymiar czasu ich pracy nie przekraczał obowiązujących norm czasu pracy przewidzianych w Kodeksie pracy. Liczba godzin usług świadczonych przez jedną osobę może być większa niż 160 godz. miesięcznie jeżeli będzie to uzasadnione szczególnymi okolicznościami, a Zamawiający wyrazi na to zgodę na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. 8. Jedna godzina usługi (60 min) jest czasem przeznaczonym do wykonywania czynności bezpośrednio na rzecz świadczeniobiorcy. 9. Ustalenia uprawnień osób do korzystania z usług opiekuńczych dokonuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaczowie w drodze decyzji administracyjnej. 10. Wymagany termin wykonania usługi - usługa ciągła od 4.01.2016 r. do 31.12.2016 r. 11. Zakres usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi: 1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: -samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu, -dbałość o higienę i wygląd, -utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społeczności lokalną, -wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, -korzystanie z usług różnych instytucji; b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: -pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych, - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, -ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, -doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, -kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, -współpraca z rodziną, kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: -w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, -w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: -w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, -w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, -w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, -w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: -nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, -pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, -zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie -finansowe; 2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.): a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; 4) pomoc mieszkaniowa, w tym: a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego 12. Wymagania wobec pracowników Wykonawcy: a) specjalistyczne usługi będą świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty. b) osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż wymienione wyżej świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. c) w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w pkt. 5 a, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w pkt. 5 b i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje. d) osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług. e) Zamawiający dopuszcza zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia w przypadkach; śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających osobom wskazanym do realizacji zamówienia wykonywanie usługi, niewywiązywanie się osób z należytego wykonywania przedmiotu zamówienia, wystąpienia innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji osób wskazanych do realizacji usług), skutkujących koniecznością zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia, Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób wyznaczonych przez wykonawcę do realizacji umowy, muszą spełniać warunki zawarte w niniejszej SIWZ. 13. Obowiązki Wykonawcy usługi. a) Wykonawca będzie świadczył usługi na podstawie kopii indywidualnych decyzji administracyjnych przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres usług, termin rozpoczęcia i zakończenia, wymiar godzin oraz odpłatność za usługę ze strony usługobiorcy. Usługi będą świadczone w dni robocze, również w godzinach popołudniowych. Szczegółowe warunki realizacji usług zostaną określone w umowie. b) W wyjątkowych przypadkach możliwe jest zlecenie usługi telefonicznie lub przesłanie zlecenia wykonania usług faksem. Zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone decyzją administracyjną. c) Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w ciągu 2 dni od daty otrzymania zlecenia, kierując do ich wykonania osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym. d) Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług. e) Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawą o ochronie danych osobowych f) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji świadczonych usług w formie: harmonogramów zawierających przedział czasowy realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych u każdego świadczeniobiorcy w poszczególne dni tygodnia, kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów, potwierdzających czas pracy opiekunów, indywidualnego programu terapeutycznego dla każdego klienta zawierającego zakres usług, stawiane cele i metody realizacji. Program należy sporządzić jednorazowo, w terminie do 1 m-ca od rozpoczęcia pracy z klientem. sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług, g) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, do 5 dnia następnego miesiąca, w formie faktury wraz z załącznikami: szczegółowe rozliczenie usług, zawierające: 1) imienny wykaz osób, którym świadczono usługi, 2) nr decyzji administracyjnej przyznającej usługi, 3) miesięczną liczbę godzin usług przyznanych decyzją administracyjną 4) miesięczną liczbę godzin usług faktycznie wykonanych rozliczenie zbiorcze, zawierające: 1) rodzaj usług, 2) liczbę osób objętych pomocą, 3) łączną liczbę godzin wykonanych usług, - wykaz osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją, z podaniem przyczyn uniemożliwiających realizacje usług w pełnym zakresie. h) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników w związku z wykonywaniem usług. 14. Obowiązki i prawa Zamawiającego a) Zamawiający ma prawo do kontroli jakości świadczonych usług, w tym do wglądu w dokumentację prowadzoną przez Wykonawcę. b) Zamawiający ma prawo wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie wywiązywania się Wykonawcy z warunków umowy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.00.00-2, 85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4, 85.31.21.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz 2 osób dorosłych w łącznym wymiarze 1.008 godzin rocznie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Spółdzielnia Socjalna SAMARYTANIN, ul. T. Kościuszki 2A, 37-600 Lubaczów, kraj/woj. podkarpackie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 18,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena wybranej oferty: 17,90
-
Oferta z najniższą ceną: 17,90 / Oferta z najwyższą ceną: 31,80
-
Waluta: PLN .
Część NR: 2
Nazwa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz 20 dzieci w łącznym wymiarze 14.616 godzin rocznie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Spółdzielnia Socjalna SAMARYTANIN, ul. T. Kościuszki 2A, 37-600 Lubaczów, kraj/woj. podkarpackie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 24,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena wybranej oferty: 17,90
-
Oferta z najniższą ceną: 17,90 / Oferta z najwyższą ceną: 31,80
-
Waluta: PLN .
K.271.2.2015
Lubaczów, dnia 15.12.2015 r.
ZAWIADOMIENIE
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Numer sprawy: K.271.2.2015
Nazwa zadania: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA
1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę:
Spółdzielnia Socjalna
„SAMARYTANIN”
ul. T. Kościuszki 2A
37-600 Lubaczów
Uzasadnienie wyboru: Najkorzystniejsza oferta, niepodlegająca odrzuceniu
Powyższa oferta, złożona została na kwotę 17,90 zł osoba dorosła, 17,90 zł dziecko i otrzymała najwyższą liczbę punktów: 100
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny.
W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
Nr oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena brutto za godzinę specjalistycznej usługi opiekuńczej dla osób z zaburzeniami psychicznymi |
Doświadczenie kadry (Liczba zrealizowanych usług – w miesiącach) |
Pkt. w kryt. cena |
Pkt. w kryt. doświadczenie kadry |
Łączna punktacja |
|
Część I osoby dorosłe |
Część II dzieci |
||||||
1 |
MENTOR Ośrodek Szkolenia Kadr Organ prowadzący: CE LINGUA Sp. z o.o. Al. Niepodległości 72 35-303 Rzeszów |
27,07 zł |
27,07 zł |
12 m-cy |
62,82 pkt |
0,16 pkt |
62,98 pkt |
2 |
Centrum Tłumaczeń Doradztwa i Edukacji PRAGMATIC sp. z o.o. ul. Warszawska 49 lok. 50 25-531 Kielce |
18,00 zł |
18,00 zł |
24 m-ce |
94,47 pkt |
0,33 pkt |
94,80 pkt |
3 |
Galicyjskie Centrum Edukacji Sp. z o.o. ul. Bronowicka 73 30-091 Kraków |
31,80 zł |
31,80 zł |
96 m-cy |
53,47 pkt |
1,33 pkt |
54,80 pkt |
4 |
Centrum Biznesu i Kadr Sp. z o.o. Os. Słoneczne 14 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski |
21,50 zł |
21,50 zł |
12 m-cy |
79,09 pkt |
0,16 pkt |
79,25 pkt |
5 |
Spółdzielnia Socjalna „SAMARYTANIN” ul. T. Kościuszki 2A 37-600 Lubaczów |
17,90 zł |
17,90 zł |
360 m-cy |
95 pkt |
5 pkt |
100 pkt |
2. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostały odrzucone żadne oferty.
3. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.
4. Zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym Wykonawcą możliwe będzie przed upływem terminów, o których mowa w art. 94 ust.1 ustawy ze względu na fakt, że w postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego Wykonawcy (art. 94 ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy).
5. Wybrany Wykonawca obowiązany jest skontaktować się z Zamawiającym w sprawie podpisania umowy w terminie do dnia 10.01.2016 r. (upływ terminu związania ofertą).
Środki ochrony prawnej
Od niniejszej decyzji Zamawiającego Wykonawcom odwołanie nie przysługuje – art.180 ust. 2 ustawy.
Kierownik MOPS w Lubaczowie
mgr Renata Meder
Otrzymują:
-
Wykonawcy, którzy złożyli ofertę w niniejszym postępowaniu – wg rozdzielnika
-
Strona internetowa MOPS w Lubaczowie
-
Tablica ogłoszeń
-
a/a
Ogłoszenie udostępniono na tablicy ogłoszeń MOPS w Lubaczowie
w dniach od 15.12.2015 r. do ....................
K.271.2.2015
Lubaczów, dnia 11.12.2015 r.
INFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Nazwa zadania: SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający odczytał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości:
część I 18,00 zł brutto za godzinę
część II 24,00 zł brutto za godzinę
Informuję, że w dniu 11.12.2015 r. o godzinie 10:15 odbyło się otwarcie ofert. Złożono następujące oferty:
Nr oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena brutto za godzinę specjalistycznej usługi opiekuńczej dla osób z zaburzeniami psychicznymi |
Doświadczenie kadry (Liczba zrealizowanych usług – w miesiącach) |
|
Część I osoby dorosłe |
Część II dzieci |
|||
1 |
MENTOR Ośrodek Szkolenia Kadr Organ prowadzący: CE LINGUA Sp. z o.o. Al. Niepodległości 72 35-303 Rzeszów |
27,07 |
27,07 |
12 m-cy |
2 |
Centrum Tłumaczeń Doradztwa i Edukacji PRAGMATIC sp. z o.o. Ul. Warszawska 49 lok. 50 25-531 Kielce |
18,00 |
18,00 |
24 m-ce |
3 |
Galicyjskie Centrum Edukacji Sp. z o.o. ul. Bronowicka 73 30-091 Kraków |
31,80 |
31,80 |
96 m-cy |
4 |
Centrum Biznesu i Kadr Sp. z o.o. Os. Słoneczne 14 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski |
21,50 |
21,50 |
12 m-cy |
5 |
Spółdzielnia Socjalna „SAMARYTANIN” ul. T. Kościuszki 2A 37-600 Lubaczów |
17,90 |
17,90 |
360 m-cy |
Kierownik
MOPS w Lubaczowie
mgr Renata Meder
Informacja została udostępniona
na tablicy MOPS Lubaczów
od dnia 11.12.2015 r. do dnia …………..
K.271.2.2015
Lubaczów, z dnia 02.12.2015 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU (O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA)
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W ICH MIEJSCU ZAMIESZKANIA
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) Gmina Miejska Lubaczów zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
1) Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Miejski Ośrodek
Pomocy Społecznej w Lubaczowie
ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 4
37-600 Lubaczów
godz. urzędowania: 7.30 - 15.30
tel.: 16 632 90 45, fax: 16 632 91 65
2) Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
3) Adres strony internetowej, na której zamieszczona została specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaczowie, ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 4, 37-600 Lubaczów lub za zaliczeniem pocztowym.
4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
4.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, na podstawie:
a) art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 23 poz.1375),
b) art. 18 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.),
c) Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.)
4.2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych
Część I :
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz 2 osób dorosłych w łącznym wymiarze 1.008 godzin rocznie.
Część II:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz 20 dzieci w łącznym wymiarze 14.616 godzin rocznie.
4.4. Liczba godzin i osób objętych usługami, może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikację zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko cześć ww. godzin przedmiotu zamówienia będzie zrealizowana, w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia.
4.5. Miejsce świadczenia usług: miasto Lubaczów, w miejscu zamieszkania osoby wymagającej pomocy, z wyłączeniem miejsca pobytu w placówce opiekuńczej, szpitalu lub innym ośrodku udzielających wsparcia społecznego.
4.6. Usługi mogą być świadczone u poszczególnych osób codziennie lub we wskazane dni tygodnia w różnym wymiarze godzin, nie więcej niż 3 godz. dziennie, w przedziale czasowym ustalonym w harmonogramie indywidualnie z każdym świadczeniobiorcą, w godz. 7:00 – 19:00.
4.7. Celem zapewnienia należytego świadczenia usług, Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres realizacji zamówienia do zatrudniania osób, w takim wymiarze czasu pracy, aby łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby obejmujące świadczenie pracy u wszystkich podmiotów, u których osoba jest zatrudniona – niezależnie od formy zatrudnienia, nie przekraczało 160 godzin miesięcznie lub aby indywidualny wymiar czasu ich pracy nie przekraczał obowiązujących norm czasu pracy przewidzianych w Kodeksie pracy. Liczba godzin usług świadczonych przez jedną osobę może być większa niż 160 godz. miesięcznie jeżeli będzie to uzasadnione szczególnymi okolicznościami, a Zamawiający wyrazi na to zgodę na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy.
4.8. Jedna godzina usługi (60 min) jest czasem przeznaczonym do wykonywania czynności bezpośrednio na rzecz świadczeniobiorcy.
4.9. Ustalenia uprawnień osób do korzystania z usług opiekuńczych dokonuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaczowie w drodze decyzji administracyjnej.
4.10. Wymagany termin wykonania usługi - usługa ciągła od 4.01.2016 r. do 31.12.2016 r.
4.11. Zakres usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi:
1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
-
samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w
tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,
-
dbałość o higienę i wygląd,
-
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społeczności lokalną,
-
wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-
korzystanie z usług różnych instytucji;
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
-
pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych, - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
-
ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
-
doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest
osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
-
kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
-
współpraca z rodziną, kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
-
w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
-
w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
-
w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
-
w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
-
w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z
pracodawcą,
-
w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
-
nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
-
pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-
zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie
-
finansowe;
2) pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych
ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu
środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w
utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
4) pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego
4.12. Wymagania wobec pracowników Wykonawcy:
a) specjalistyczne usługi będą świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu:
-
pracownika socjalnego,
-
psychologa,
-
pedagoga,
-
terapeuty zajęciowego,
-
pielęgniarki,
-
asystenta osoby niepełnosprawnej,
-
specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,
-
fizjoterapeuty.
b) osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
-
szpitalu psychiatrycznym,
-
jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
-
placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
-
ośrodku terapeutyczno – edukacyjno - wychowawczym,
-
zakładzie rehabilitacji,
-
innej jednostce niż wymienione wyżej świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w pkt. 5 a, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w pkt. 5 b i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
d) osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług.
e) Zamawiający dopuszcza zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia w przypadkach;
-
śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających osobom wskazanym do realizacji zamówienia wykonywanie usługi,
-
niewywiązywanie się osób z należytego wykonywania przedmiotu zamówienia,
-
wystąpienia innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji osób wskazanych do realizacji usług), skutkujących koniecznością zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia,
Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób wyznaczonych przez wykonawcę do realizacji umowy, muszą spełniać warunki zawarte w niniejszej SIWZ.
4.13. Obowiązki Wykonawcy usługi.
a) Wykonawca będzie świadczył usługi na podstawie kopii indywidualnych decyzji administracyjnych przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres usług, termin rozpoczęcia i zakończenia, wymiar godzin oraz odpłatność za usługę ze strony usługobiorcy. Usługi będą świadczone w dni robocze, również w godzinach popołudniowych.
Szczegółowe warunki realizacji usług zostaną określone w umowie.
b) W wyjątkowych przypadkach możliwe jest zlecenie usługi telefonicznie lub przesłanie zlecenia wykonania usług faksem. Zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone decyzją administracyjną.
c) Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w ciągu 2 dni od daty otrzymania zlecenia, kierując do ich wykonania osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym.
d) Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług.
e) Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawą o ochronie danych osobowych
f) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji świadczonych usług w formie:
-
harmonogramów zawierających przedział czasowy realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych u każdego świadczeniobiorcy w poszczególne dni tygodnia,
-
kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów, potwierdzających czas pracy opiekunów,
-
indywidualnego programu terapeutycznego dla każdego klienta zawierającego zakres usług, stawiane cele i metody realizacji. Program należy sporządzić jednorazowo, w terminie do 1 m-ca od rozpoczęcia pracy z klientem.
-
sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług,
g) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, do 5 dnia następnego miesiąca, w formie faktury wraz z załącznikami:
-
szczegółowe rozliczenie usług, zawierające:
1) imienny wykaz osób, którym świadczono usługi,
2) nr decyzji administracyjnej przyznającej usługi,
3) miesięczną liczbę godzin usług przyznanych decyzją administracyjną
4) miesięczną liczbę godzin usług faktycznie wykonanych
-
rozliczenie zbiorcze, zawierające:
1) rodzaj usług,
2) liczbę osób objętych pomocą,
3) łączną liczbę godzin wykonanych usług,
- wykaz osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją, z podaniem przyczyn uniemożliwiających realizacje usług w pełnym zakresie.
h) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników w związku z wykonywaniem usług.
4.14. Obowiązki i prawa Zamawiającego
a) Zamawiający ma prawo do kontroli jakości świadczonych usług, w tym do wglądu w dokumentację prowadzoną przez Wykonawcę.
b) Zamawiający ma prawo wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie wywiązywania się Wykonawcy z warunków umowy.
4.15 Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85140000-2 - Różne usługi w dziedzinie zdrowia
85311100-3 – usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 – usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
5) Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6) Termin wykonania zamówienia:
Usługa ciągła od 4.01.2016 r. do 31.12.2016 r.
7) Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
7.1. Wykonawcy ubiegający się o niniejsze zamówienie publiczne muszą wykazać spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp. i brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy pzp.
7.2. Wykonawcy muszą spełniać warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp. dotyczące:
-
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Zgodnie z § 3 ust.4 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych - osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
-
posiadania wiedzy i doświadczenia:
Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
-
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest wykazać, że do realizacji zamówienia wskaże osoby, które posiadają uprawnienia i doświadczenie określone w pkt. 3.12 a i b SIWZ.
Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o wskazane osoby do realizacji zamówienia.
-
sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy.
7.3. Wykonawca, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
8) Informacja na temat wadium:
Nie dotyczy
9) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena - 95 %
Doświadczenie - 5%
Kryterium ceny obejmuje łączne wydatki za czynności obsługi bankowej, wypłacane z budżetu, w tym koszty kredytu w rachunku bieżącym wyliczone wg szacunkowych danych jak Tabela Nr 1
10) miejsce i termin składania ofert:
w siedzibie zamawiającego
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaczowie
ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 4
37-600 Lubaczów
pokój nr 1
do dnia 11.12.2015 r. do godz. 10.00
11) miejsce i termin otwarcia ofert:
w siedzibie zamawiającego
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaczowie
ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 4
37-600 Lubaczów
pokój nr 1
do dnia 11.12.2015 r. do godz. 10.15
12) termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od dnia składania ofert
13) informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
nie dotyczy
14) informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
nie dotyczy
15) informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
nie dotyczy
16) informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień
Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy.
17) Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr ogłoszenia:
327798 – 2015 oraz Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nr 327880-2015 dnia 02.12.2015 r.
Kierownik MOPS Lubaczów
Renata Meder
Ogłoszenie udostępniono na tablicy ogłoszeń
Urzędu Miejskiego w Lubaczowie
od dnia 02.12.2015 r. do dnia …............
https://mopslubaczow.naszops.pl/pliki/plik/dokumentacja-przetargowa-do-pobrania-1449063317.zip